Campagnewerking Limburg

Maak het goed in Limburg

Het aanbreken van de lente is ook het startschot van een nieuw toeristisch seizoen. Gelukkig gaan Limburgers bij tegenwind harder trappen. En dat doen we samen! Samen met de partners, met Toerisme Limburg, de provincie Limburg … en met Matteo Simoni. Opnieuw is hij het gezicht van de nieuwe nationale promotiecampagne. Onder het motto ‘Maak het goed in Limburg’ maakt hij een roadtrip op de fiets door Limburg.

Nationale promotiecampagne
We trappen onze bestemmingspromotiecampagne af met maar liefst 250 billboards verspreid in Vlaanderen tot de zomer. In maart verscheen onze nieuwe 30” videospot op Eén, VTM en TVL. Vanaf eind april vullen we dat aan met de 7” spot vlak voor het Weer. Daarbovenop plaatsen we in print vanaf 26 maart maandelijks een volledige pagina in Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen, De Standaard en Het Nieuwsblad. Daarmee bereiken we telkens 2.4 miljoen lezers.

Ook online blijven we gedurende de lente en zomer sterk inzetten via VTM Go (1.3 miljoen expressies), hln.be homepage (2 miljoen expressies/dag), hln.be in je buurt (4 miljoen expressies/dag) en het Mediahuis (2 miljoen expressies). Ten slotte verzekeren we via Google en social mediakanalen continue aanwezigheid via mooie doelgerichte (remarketing) content. 

Limburg Vakantiespecial
We lanceerden ook een gloednieuwe Limburg Vakantiespecial Lente-Zomer. Dit magazine omvat maar liefst 90 pagina’s inspiratie voor een geslaagde lente- en zomervakantie in Limburg. In het najaar volgt de Limburg Vakantiespecial Herfst-Winter. Met twee specials verspreid over het jaar zijn we flexibel en spelen we kort op de bal.

 

De lezers van Goed Gevoel en Libelle kregen deze special als bijlage bij hun magazine. Ook bij onze partners kan je een gratis exemplaar bemachtigen. Een digitale versie van de Limburg Vakantiespecial Lente-Zomer lees je op www.visitlimburg.be.  In totaal worden er ruim 370.000 exemplaren verspreid.

Ondersteun onze campagne
Samen zetten we onze campagne ‘Maak het goed in Limburg’ extra kracht bij. Draag ook onze campagne mee uit, en bereik nog meer gasten met onze boodschap. Hoe kan je dat doen? Deel onze campagnespot met Matteo Simoni op jouw online kanalen, en laat nog meer gasten mee genieten. Installeer het Facebookkader op jouw Facebook profiel, en creëer nog meer bereik voor onze campagne. En wuif jouw gasten letterlijk uit met de slogan ‘maak het goed’.

Geniet van elkaar, geniet van Limburg

We kijken samen met jou uit naar een betere lente. Daarom lanceerden we onze campagne, binnen de grenzen van wat mogelijk is: online, op tv, op de radio en in de krant zal de campagne te zien en te horen zijn tijdens de krokusvakantie. Om inwoners te motiveren en te mobiliseren niet enkel hun achtertuin maar heel Limburg te ontdekken. Want genieten van elkaar en van Limburg kan nu al. 

Vanaf vrijdag 12 februari zijn onze TV spot en online banners te zien op TVL en is onze radiospot te horen op Radio2 Limburg. Onze open brief (lees hieronder) verscheen in Het Belang van Limburg (13/2) en De Zondag (14/2). 

Onze boodschap luidt: "Voor het allemaal weer kan, kan er vandaag al heel veel. Herleef in onze landschappen, ontdek onze musea en parken, proef onze culinaire afhaalgerechten, ontspan in onze logies. Geniet van elkaar, geniet van Limburg"

 

Campagne ‘Samen herleven’

In het najaar van 2020 hebben we niet stil gezeten. Met onze campagne ‘Samen herleven’ bedanken we iedereen voor zijn of haar bezoek aan onze provincie. We brengen een krachtig, inspirerend beeld om samen hoopvol naar dit nieuwe jaar uit te kijken. Deze campagne werd uitgerold op initiatief van onze voorzitter, Igor Philtjens. In moeilijke tijden vinden we het des te belangrijker om proactief te handelen en onze provincie te blijven promoten.

De campagne verscheen reeds eind vorig jaar, in alle kranten van Het Mediahuis: Het Belang van Limburg, Het Nieuwsblad, De Standaard, en de Gazet van Antwerpen. De totale oplage was maar liefst 430.000 exemplaren, verspreid in heel Vlaanderen. Daarnaast zal de campagne ook deze maand nog breed te zien zijn op volgende data en kanalen:

  • 10/01/21: pagina 7 in de krant, De Zondag, met een oplage 680.000 exemplaren (Vlaanderen-breed)
  • 23/01/21: op de backcover het magazine Sabato. Dit magazine is een bijlage van De Tijd, met een oplage van ongv. 100.000 exemplaren. Deze zal zowel in Vlaanderen als in Wallonië verspreid worden.

Ook online werd de campagne ingezet, en mét succes! Eind vorig jaar en begin dit jaar plaatsten we online banners op de op de startpagina van alle nieuwssites van het Mediahuis (HBVL, Nieuwsblad, Standaard, GVA). Dit was goed voor méér dan 4.150.000 vertoningen. Deze vertoningen werden getoond in meer dan 1.300.000 unieke browsers, dus dat is bij benadering ook het aantal personen die onze banners gezien hebben!

 

Nazomercampagne: Verleng je zomer in Limburg!

Samen zijn we erin geslaagd om een mooie doorstart te maken van het seizoen! We bewijzen eens te meer dat Limburgers succesvol weten om te gaan met tegenslagen. Hoe meer tegenwind we krijgen, hoe harder wij trappen.

Nu het coronavirus en de maatregelen daaromtrent ons opnieuw voor uitdagingen stellen, vinden we het des te belangrijker om pro-actief te handelen om het toeristisch seizoen te verlengen. Daarom werkten we een nazomercampagne uit waarmee we bijkomende boekingen willen genereren na de zomervakantie. Vanaf 26 augustus startte onze nazomercampagne in Vlaanderen om mensen uit te nodigen hun zomervakantie te verlengen in Limburg. Hierbij besteden we speciale aandacht aan de Limburgers zelf!

Binnen deze nazomercampagne wordt onze belangrijke actie opgenomen waarmee we onze gasten een extra gratis nacht aanbieden wanneer ze een verblijf boeken tussen 18 en 28 september bij de logiesuitbaters die deelnemen aan deze actie. Een extra overnachting betekent voor alle verschillende partners in toerisme extra inkomsten! Deze actie met gratis extra overnachting is de actie die we samen met de Provincie Limburg reeds planden als vervolg van de zuurstoffinanciering

Op visitlimburg.be/xl is een campagnepagina voorzien waar onze gasten een overzicht krijgen van de deelnemende logies. Ook de campagnevoorwaarden worden daar in detail toegelicht.

Net als bij de relancecampagne zal Matteo Simoni in deze nazomercampagne het gezicht en de stem zijn via baanaffiches, kranten, magazines, radio en digitale advertenties. Onder de boodschap ‘Verleng je zomer in Limburg’ spoort hij gasten aan om hun vakantie ‘extra lang’ te maken. Verder spelen we in de communicatie en beeldvorming vooral in op het gevoel van de Limburgse ruimte en het beleven van een leuke vakantie in kleine kring met de slogans: ‘Het landschap is extra large’, ‘de keuken is extra lekker’ en ‘de attracties extra leuk’.

Lees er hier meer over.

  

(Her)lanceringscampagne Limburg

Toerisme Limburg werkte vanuit de Limburgse troeven een nationale campagne uit om Limburg ‘top of mind’ te maken. Tot voor kort sprak iedereen over de Kust en de Ardennen. Sinds deze campagne spreken ze allemaal over Limburg. Ons aanbod is hoogwaardig en gevarieerd, ideaal voor wie niet op een verre reis kan of wil. Hier is het alle dagen vakantie. Hier kan je komen herleven.

Matteo Simoni nodigt je uit om een welverdiende vakantie te beleven in zijn eigen streek. "Limburg ligt me nauw aan het hart. De landschappen, de natuur, de fietspaden, de waterpret, de gezellige steden. Je kan hier je knopje afzetten of net kiezen voor ontmoetingen. Want Limburgers zijn gastvrij en altijd bereid voor een babbeltje. Als ik hier ben, leef ik helemaal op. En dat gevoel wil ik delen met de rest van Vlaanderen.

Met een reclamefilm recht uit het hart nodigt de Limburgse acteur de Vlaming uit om te komen herleven in zijn groene provincie. Je ontdekt de film op visitlimburg.be.

De campagne werd uitgerold op tv (vanaf 08/06), grote affiches langs de weg (vanaf 10/06), digitale advertenties en inlassingen in printmedia (vanaf 06/06). Een overzicht van de Limburgcampagne met Matteo Simoni vind je hier.

Succesvolle lancering
De lancering van onze campagne werd opgepikt door diverse media en nieuwszenders. Daardoor zagen we op de dag voor de online- en print lancering al een enorme stijging van het aantal bezoekers op visitlimburg.be. Lees er hier meer over.

 

Gratis fietskaart voor elke Limburger

In het verlengde van onze relancecampagne, waar Matteo Simoni het gezicht van is, willen we ook de Limburgers aan het fietsen en op onze gezellige terrasjes krijgen. Daarom kreeg iedereen die zaterdag 27 juni Het Belang van Limburg in de krantenwinkel kocht, een gratis fietskaart van Limburg en een handig fietsmagazine met o.a. fietscafés en fietslogies. Abonnees krijgen een e-mail met de mogelijkheid om deze aan te vragen. Op deze manier krijgen onze fietscafés en fietslogies extra visibiliteit!

Limburg in de kijker
In het jubileumjaar 25 jaar Fietsrijk Limburg zijn de Limburgers onze eregasten. Dit is dan ook een actie voor de Limburgers!

Het Belang van Limburg gaf met een marketingcampagne deze publicatie en verdeling een extra boost. Hiermee brengen we Limburg als dichtbij vakantie bij álle Limburgers nogmaals onder de aandacht. Zo worden zij gemotiveerd om op de fiets te springen, om op ontdekking te gaan in hun eigen provincie en te genieten van al het moois en lekkers dat Limburg te bieden heeft.

Achter de schermen blijven we verder werken aan extra initiatieven om toeristisch Limburg in de kijker te zetten bv. in de zomer brengen we in Het Belang van Limburg ‘25 verhalen, 25 knooppunten’. Ook in de pipeline: Familiemagazine bij Libelle (181.685 ex.) op 23 juli en het Najaarsmagazine bij Knack (93.000 ex.), De Standaard (93.000 ex.) en Het Belang van Limburg (91.000 ex.) in de week van 26 augustus.

'Vlaanderen Vakantieland' campagne Limburg

In parallel met de ontwikkeling van onze eigen Limburgse relancecampagne werkte Toerisme Limburg in de Vlaamse Taskforce Toerisme aan een nationale campagne om vakantie in eigen land te stimuleren. Deze bewustwordingscampagne streefde naar een mindswitch zodat Vlamingen zich realiseren dat je ook perfect een ‘zomervakantie’ kan doorbrengen in eigen land. Samen met de 5 Vlaamse provincies, de vzw ‘Logeren in Vlaanderen’, de 5 Vlaamse kunststeden, en Toerisme Vlaanderen doen we dit onder de noemer Vlaanderen Vakantieland.

Met deze bewustwordingscampagne geven we het Limburgse toerisme een extra impuls, bovenop de eigen bestemmingspromotie en de steunmaatregelen. De gehele campagne landt op VlaanderenVakantieland.be, het Franstalig gedeelte op destinationflandre.be. Bekijk hier de reclamespot en het overzicht van de campagne.

Als Toerisme Limburg zijn we vanuit de werkgroep ‘Vlaanderen Vakantieland’ ook in overleg met tal van TV- en radioprogramma’s die deze zomer worden uitgezonden. Doel is om zoveel mogelijk Limburg in de kijker te zetten (top-of-mind bij de Vlamingen). We doen dit vooral door de productiehuizen een helpende hand aan te reiken waar nodig en hen in contact brengen met de door hen gekozen part.

Succesvolle lancering
De #wehebbenjulliegemist, #welkomterug-campagne van Vlaanderen Vakantieland ging niet onopgemerkt voorbij. Lees er hier meer over.

#gerustwelkom in #vlaanderenvakantieland
In augustus hebben we met de partners van Vlaanderen Vakantieland beslist om alle ‘grote’ media communicatie (de TV-campagne, de radiocampagne, de grote affiches die nog her en er hingen) even on hold te zetten. We doen dit omdat we merken dat de reisintenties dalen. Maar we blijven wél communiceren.

Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be

BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944