Campagnewerking Limburg

Nazomercampagne: Verleng je zomer in Limburg!

Samen zijn we erin geslaagd om een mooie doorstart te maken van het seizoen! We bewijzen eens te meer dat Limburgers succesvol weten om te gaan met tegenslagen. Hoe meer tegenwind we krijgen, hoe harder wij trappen.

Nu het coronavirus en de maatregelen daaromtrent ons opnieuw voor uitdagingen stellen, vinden we het des te belangrijker om pro-actief te handelen om het toeristisch seizoen te verlengen. Daarom werkten we een nazomercampagne uit waarmee we bijkomende boekingen willen genereren na de zomervakantie. Vanaf 26 augustus startte onze nazomercampagne in Vlaanderen om mensen uit te nodigen hun zomervakantie te verlengen in Limburg. Hierbij besteden we speciale aandacht aan de Limburgers zelf!

Binnen deze nazomercampagne wordt onze belangrijke actie opgenomen waarmee we onze gasten een extra gratis nacht aanbieden wanneer ze een verblijf boeken tussen 18 en 28 september bij de logiesuitbaters die deelnemen aan deze actie. Een extra overnachting betekent voor alle verschillende partners in toerisme extra inkomsten! Deze actie met gratis extra overnachting is de actie die we samen met de Provincie Limburg reeds planden als vervolg van de zuurstoffinanciering

Op visitlimburg.be/xl is een campagnepagina voorzien waar onze gasten een overzicht krijgen van de deelnemende logies. Ook de campagnevoorwaarden worden daar in detail toegelicht.

Net als bij de relancecampagne zal Matteo Simoni in deze nazomercampagne het gezicht en de stem zijn via baanaffiches, kranten, magazines, radio en digitale advertenties. Onder de boodschap ‘Verleng je zomer in Limburg’ spoort hij gasten aan om hun vakantie ‘extra lang’ te maken. Verder spelen we in de communicatie en beeldvorming vooral in op het gevoel van de Limburgse ruimte en het beleven van een leuke vakantie in kleine kring met de slogans: ‘Het landschap is extra large’, ‘de keuken is extra lekker’ en ‘de attracties extra leuk’.

Lees er hier meer over.

  

(Her)lanceringscampagne Limburg

Toerisme Limburg werkte vanuit de Limburgse troeven een nationale campagne uit om Limburg ‘top of mind’ te maken. Tot voor kort sprak iedereen over de Kust en de Ardennen. Sinds deze campagne spreken ze allemaal over Limburg. Ons aanbod is hoogwaardig en gevarieerd, ideaal voor wie niet op een verre reis kan of wil. Hier is het alle dagen vakantie. Hier kan je komen herleven.

Matteo Simoni nodigt je uit om een welverdiende vakantie te beleven in zijn eigen streek. "Limburg ligt me nauw aan het hart. De landschappen, de natuur, de fietspaden, de waterpret, de gezellige steden. Je kan hier je knopje afzetten of net kiezen voor ontmoetingen. Want Limburgers zijn gastvrij en altijd bereid voor een babbeltje. Als ik hier ben, leef ik helemaal op. En dat gevoel wil ik delen met de rest van Vlaanderen.

Met een reclamefilm recht uit het hart nodigt de Limburgse acteur de Vlaming uit om te komen herleven in zijn groene provincie. Je ontdekt de film op visitlimburg.be.

De campagne werd uitgerold op tv (vanaf 08/06), grote affiches langs de weg (vanaf 10/06), digitale advertenties en inlassingen in printmedia (vanaf 06/06). Een overzicht van de Limburgcampagne met Matteo Simoni vind je hier.

Succesvolle lancering
De lancering van onze campagne werd opgepikt door diverse media en nieuwszenders. Daardoor zagen we op de dag voor de online- en print lancering al een enorme stijging van het aantal bezoekers op visitlimburg.be. Lees er hier meer over.

Gratis fietskaart voor elke Limburger

In het verlengde van onze relancecampagne, waar Matteo Simoni het gezicht van is, willen we ook de Limburgers aan het fietsen en op onze gezellige terrasjes krijgen. Daarom kreeg iedereen die zaterdag 27 juni Het Belang van Limburg in de krantenwinkel kocht, een gratis fietskaart van Limburg en een handig fietsmagazine met o.a. fietscafés en fietslogies. Abonnees krijgen een e-mail met de mogelijkheid om deze aan te vragen. Op deze manier krijgen onze fietscafés en fietslogies extra visibiliteit!

Limburg in de kijker
In het jubileumjaar 25 jaar Fietsrijk Limburg zijn de Limburgers onze eregasten. Dit is dan ook een actie voor de Limburgers!

Het Belang van Limburg gaf met een marketingcampagne deze publicatie en verdeling een extra boost. Hiermee brengen we Limburg als dichtbij vakantie bij álle Limburgers nogmaals onder de aandacht. Zo worden zij gemotiveerd om op de fiets te springen, om op ontdekking te gaan in hun eigen provincie en te genieten van al het moois en lekkers dat Limburg te bieden heeft.

Achter de schermen blijven we verder werken aan extra initiatieven om toeristisch Limburg in de kijker te zetten bv. in de zomer brengen we in Het Belang van Limburg ‘25 verhalen, 25 knooppunten’. Ook in de pipeline: Familiemagazine bij Libelle (181.685 ex.) op 23 juli en het Najaarsmagazine bij Knack (93.000 ex.), De Standaard (93.000 ex.) en Het Belang van Limburg (91.000 ex.) in de week van 26 augustus.

'Vlaanderen Vakantieland' campagne Limburg

In parallel met de ontwikkeling van onze eigen Limburgse relancecampagne werkte Toerisme Limburg in de Vlaamse Taskforce Toerisme aan een nationale campagne om vakantie in eigen land te stimuleren. Deze bewustwordingscampagne streefde naar een mindswitch zodat Vlamingen zich realiseren dat je ook perfect een ‘zomervakantie’ kan doorbrengen in eigen land. Samen met de 5 Vlaamse provincies, de vzw ‘Logeren in Vlaanderen’, de 5 Vlaamse kunststeden, en Toerisme Vlaanderen doen we dit onder de noemer Vlaanderen Vakantieland.

Met deze bewustwordingscampagne geven we het Limburgse toerisme een extra impuls, bovenop de eigen bestemmingspromotie en de steunmaatregelen. De gehele campagne landt op VlaanderenVakantieland.be, het Franstalig gedeelte op destinationflandre.be. Bekijk hier de reclamespot en het overzicht van de campagne.

Als Toerisme Limburg zijn we vanuit de werkgroep ‘Vlaanderen Vakantieland’ ook in overleg met tal van TV- en radioprogramma’s die deze zomer worden uitgezonden. Doel is om zoveel mogelijk Limburg in de kijker te zetten (top-of-mind bij de Vlamingen). We doen dit vooral door de productiehuizen een helpende hand aan te reiken waar nodig en hen in contact brengen met de door hen gekozen part.

Succesvolle lancering
De #wehebbenjulliegemist, #welkomterug-campagne van Vlaanderen Vakantieland ging niet onopgemerkt voorbij. Lees er hier meer over.

#gerustwelkom in #vlaanderenvakantieland
In augustus hebben we met de partners van Vlaanderen Vakantieland beslist om alle ‘grote’ media communicatie (de TV-campagne, de radiocampagne, de grote affiches die nog her en er hingen) even on hold te zetten. We doen dit omdat we merken dat de reisintenties dalen. Maar we blijven wél communiceren.

Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be