Succesvolle lancering: welkomterug-campagne Vlaanderen Vakantieland

maandag, 06 juli 2020

De #wehebbenjulliegemist, #welkomterug-campagne van Vlaanderen Vakantieland ging niet onopgemerkt voorbij. Samen zorgden we voor een golf aan sympathie, maar nog belangrijker: voor een stroom aan inspiratie voor vakanties in eigen land.

En de eerste signalen zijn postief:

  • We zien veel positieve interactie op de inspiratie-artikels 
  • Het onderzoek naar boekingsintenties van Toerisme Vlaanderen geeft eerste voorzichtige positieve geluiden: in delen van het land, komen de boekingen langzaam maar zeker weer op gang.   
  • Het bezoekersaantal op vlaanderenvakantieland.be stijgt dagelijks in rechte lijn.

Deze zomer halen de partners van Vlaanderen Vakantieland – de provincies (waaronder Toerisme Limburg), de kunststeden en Toerisme Vlaanderen – nog meer uit de kast, om elke Vlaming warm te maken voor een vakantie in eigen land.  Toeleiden naar het hele aanbod, warm maken om te boeken, da’s daarbij altijd onze doelstelling.

Wat gaan we doen deze zomer? Nog meer campagne voeren! 

  • Er zullen een hele zomer lang spotjes te zien zijn op Eén en VTM – altijd op woensdag, donderdag en vrijdag.
  • Op radio is Vlaanderen Vakantieland een hele zomer lang aanwezig op Radio 1, Studio Brussel en Radio 2.  
  • Elke dag posten we nieuwe interessante content op vlaanderenvakantieland.be en op de social kanalen. 
  • Vlaanderen Vakantieland is aanwezig op gva.be, nieuwsblad.be, standaard.be en hbvl.be met advertenties. 
  • Elke week krijgt ons trouw publiek inspiratie in z’n mailbox.
  • En natuurlijk doen we er op elk vlak alles aan om goed te scoren in de Google zoekresultaten – hét startpunt voor al wie reisplannen maakt.

Daarnaast werken we samen met een heel aantal interessante partners:

  • Vanaf deze week zien jullie Vlaanderen Vakantieland dagelijks opduiken in De Stoel – net na het journaal op Eén.  Elke dag komt er een nieuwe locatie aan bod.  Wie De Stoel vindt, krijgt een Vlaanderen Vakantiecheque.
  • Op Radio 2, horen jullie dagelijks een reportage van 2 ladybike-reporters die met een e-bike door heel Vlaanderen trekken.  
  • ‘Toerist in Eigen Land’ is een actie van De Standaard waarbij iedereen 3 tickets voor een museumbezoek kan downloaden. Vlaanderen Vakantieland nodigt iedereen uit om nadien zalig te blijven logeren in de buurt.
  • Klara neemt Vlaanderen Vakantieland vanaf 10/07 mee in de promotie rond ‘Kunst op de kaart’: 5 fietsroutes langs de mooiste kunst.  En onderweg overnachten natuurlijk.
  • Vive La Vie – het nieuwe programma van Karl Vannieuwenkerke op Eén, strijkt dagelijks neer op een mooie locatie in… Vlaanderen Vakantieland.
  • Met Vlaanderen Fietsland hebben we een toffe wedstrijd opgezet, waarbij iedereen die fietst én logeert beloond wordt.

En in Wallonië:

  • Is het merk ‘Destination Flandre’ en de website destinationflandre.be inmiddels operationeel.
  • Die website vullen we op regelmatige basis met inspiratie voor de Waalse markt.
  • Samen met RTL en Bel RTL, maakt Christophe Deborsu vanaf juli wekelijks een reportage over Vlaanderen als bestemming in elke Vlaamse provincie, en in de Kunststeden.
  • Campagne voeren we daar onder meer via de social kanalen en samen met Le Soir.

Alles samen willen we zo een boost geven aan het toerisme in Vlaanderen deze zomer:  Vlaanderen Vakantieland of Destination Flandre, je zal er niet langs of omheen kunnen. Als partner kan je opnieuw mee op de kar springen:

  • Laat van u horen op uw social kanalen. 
  • Doe dat altijd met de #: #vlaanderenvakantieland, en #welkomhier.
  • Deel, tag of like daarnaast gerust al onze content op de Facebookpagina van Vlaanderen Vakantieland: hoe meer interactie, hoe liever we dat hebben.

Het wordt een andere zomer, maar hij kan ook prachtig worden.  Laten we nu dit moment aangrijpen, om heel Vlaanderen z’n eigen land te doen ontdekken!

Agenda

08 december

Save the date: Tourism Ambassador Seminar

tbd
Lees meer
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be