Vakantieperiode en adverteren … gaat dat samen?

20/07/2018 - 13:45

Vakantie. Mensen zitten op terrasjes, computerschermen staan uit, het werk blijft liggen … Een periode waar zoveel mensen naar uitkijken. Maar is het in zo’n periode wel verstandig om te adverteren? Of is dat weggegooid geld? 5 redenen waarom adverteren en vakantieperiodes wél uitstekend samengaan.

1. Ontspannen geesten absorberen beter
Je merkt het zelf als je op vakantie bent: je glas is weer halfvol, je geest komt tot rust, je weerstand en afkeer tegen prikkels nemen af. Kortom: er dringt veel meer tot je door. Met andere woorden: wanneer je op zo’n moment je boodschap verspreidt, komt ze eens zo goed binnen. En blijft ze nog langer hangen ook.

2. Vakantie vraagt om een vervolg
In vakantiestemming zijn: het verandert je. Alles wat met toerisme te maken heeft, behoort plots tot je directe interessesfeer. Een ideaal moment dus om de kiem te zaaien voor een volgende break. Dat is het succes van onze Limburg-communicatie op de kusttram. Gasten die beseffen dat ze weleens iets anders willen dan zo’n overvol strand vol zwetende lichamen.

3. Impulsbeslissingen wenken
Tijdens de vakantieperiodes zakken veel gasten naar Limburg af. Ze zijn dus al bij je in de buurt, de drempel om binnen te springen is dus veel lager. Een ideaal moment om hen aan te spreken. Bijvoorbeeld via de Limburg Vakantiegids. Die vaak ter plekke doorbladerd wordt op zoek naar inspiratie. Op zo’n moment werkt jouw advertentie als een Snickers aan de kassa: ze prikkelt en zet aan tot impulsieve actie!

4. Grenzeloos digitaal
Adverteer je online? Dan maakt het niet uit of je doelgroep in het land is. Het wereldwijde web is nu eenmaal – euhm – wereldwijd. En wie op het strand ligt, grijpt al vaak terug naar zijn of haar smartphone. Met gerichte digitale campagnes kun je daar mooi op inspelen.

5. Geen of/of wel en/en
Adverteren in de vakantie of net daarbuiten? Waarom kiezen. Goede communicatie is geen of/of-verhaal maar een en/en-strategie. En zeg nu zelf: of je nu adverteert buiten of binnen de vakantie … Limburg geeft toch altijd een 100 % vakantiegevoel. Het hele jaar door.

Alle advertentiemogelijkheden voor vakantie- en niet vakantieperiodes 2019 ontdekken? Handige tips om efficiënt en doeltreffend te communiceren?
Schrijf je nu alvast gratis in voor het Sectormoment op 25 september, de start van het toeristisch werkjaar 2019.