Limburgs vakmanschap, het campagnethema in 2022 en 2023

dinsdag, 30 maart 2021

We geven gasten goesting in Limburg, bezorgen hen betekenisvolle ervaringen. De basis van die ervaringen is terug te vinden in onze geschiedenis, in de link tussen verleden en heden. Denk aan de natuur, landschappen, erfgoed en vakmanschap. Zo creëren we groei voor onze ondernemers en een return voor alle Limburgers. De laatste twee jaren hebben we de fiets belicht, in alle mogelijke facetten. In 2022-2023 wordt het Limburgs vakmanschap het kernthema in het toeristisch promotiebeleid.

We nodigen onze partners en de sector opnieuw uit om zowel in de werking als in de communicatie in te spelen op dit thema.

Vakmanschap, zaken realiseren met hoofd en handen
Als we praten over vakmanschap, dan bedoelen we iedereen die met zijn/haar hoofd en handen dingen realiseert. Dat gaat van kaas, stroop en wijn tot lederbewerkers, imkers en vioolbouwers, gastronomie en gastheerschap. Kenmerken zijn: hoogkwalitatief, passie, handwerk, vaardigheid, uniciteit, authenticiteit.

Vakmanschap, identiteitsversterkend
De volgende jaren zullen authentieke, lokale en kleinschalige producten en diensten absoluut gewaardeerd worden. Om authentiek vakmanschap te ondersteunen, zetten we in op toeristische ontsluiting. ​Daarnaast willen we toeristische ondernemers motiveren om te werken met lokale producten en diensten met de bijhorende storytelling zodat we echt kunnen spreken van betekenistoerisme. Ten slotte willen we gastheerschap verheffen tot een echte kunst, waarin de klantenbeleving centraal staat.

We willen het vakmanschap versterken voor de hele provincie, waarbij we samenwerking opzoeken en cross-overs maken met de Limburgse creatieve makers in diverse domeinen (productdesign, het textiel, horeca, …). We zetten het vakmanschap in om identiteitsversterkend te werken.

Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be

BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944