Om Limburg op een authentieke manier onder de aandacht te brengen, organiseert Visit Limburg regelmatig pers- en influencertrips. Deze trips zijn zorgvuldig samengesteld om journalisten, contentcreators en influencers onder te dompelen in het unieke karakter van onze regio. In het voorjaar van 2025 trokken twee heel verschillende gezelschappen voor ons op avontuur met de Visit Limburgcheque.
Herinneringen om te koesteren en te delen
In maart dompelden Nuria en Stijn — bekend van Blind Getrouwd — zich onder in de rust van het Warredal in Neeroeteren, samen met hun twee zoontjes. In een Comfort Classic cabin met hottub genoten ze van een familieweekend vol natuur en ontspanning. De eerste avond werd rustig ingezet met de bereiding van heel wat lekkers uit de pastabox die geleverd werd in de cabin. Op zaterdag volgde na het ontbijt een leerrijk bezoek aan het Apotheekmuseum in Maaseik. Dit interactieve museum bleek een schot in de roos voor het hele gezin. Nadien genoten ze van een lunch bij Petrel op de Markt in Maaseik om in de namiddag op verkenning te gaan op het domein van Warredal, waar de jongens konden ravotten in het bos. Na al dat spelen was het tijd om iets te eten! Het diner? Een heerlijke pizzabox, perfect voor een gezellige avond in de cabin. Op zondag rondde het gezin hun Limburgse weekend vol mooie herinneringen af na het ontbijt.
Haspengouw op z'n lekkerst
Tijdens het paasweekend was het de beurt aan food influencer Jelle Beeckman — beter bekend als The Messy Chef — om Haspengouw te verkennen. Zijn verblijf begon in de charmante B&B Boerderaaj in Bilzen, gevolgd door een culinair hoogstandje bij restaurant Klost’r in Riemst. De drie jonge talenten die het restaurant leiden, zorgden voor een onvergetelijke avond. Op zaterdag startte Jelle de dag met een wandeling in de omgeving van Alden Biesen, lunchen deed hij bij ’t Gasthuis, prachtig gelegen op het domein van Alden Biesen. In de namiddag stond een rondleiding en degustatie bij wijndomein Montepertini op het programma, waar eigenaar Fabio Celli zijn passie voor wijn deelde. 's Avonds ging het richting BOEF in Tongeren, een restaurant waar shared dining centraal staat. Op zondag sloot Jelle zijn weekend af met een degustatie en kaasarrangement bij Cleuren Cuvées in Riemst — een smakelijke afsluiter van een geslaagd Haspengouws weekend.
Samenwerking met impact
We krijgen aanvragen van journalisten en content creators, maar nemen ook zelf het initiatief om actief op zoek te gaan naar relevante samenwerkingen. We stellen concrete ideeën voor die passen bij de troeven van Limburg en onze doelgroep, en werken belevingen uit waarin we de regio op een aantrekkelijke manier kunnen voorstellen. In ruil voor een overnachting, ervaring of diner, delen journalisten en influencers hun ervaring via hun eigen kanalen — van artikels in de pers tot content op sociale media. Deze aanpak zorgt voor geloofwaardige storytelling en maakt onze regio zichtbaar bij een breed en divers publiek. Dankzij de herkenbare en inspirerende content van bekende gezichten via Instagram, blogs en andere kanalen, zetten we Limburg nog sterker op de kaart als veelzijdige toeristische bestemming. Zo bouwen we verder aan het imago van Limburg en vergroten we onze impact.
Wil jij als toeristische partner meewerken aan een volgende pers- of influencertrip? Neem contact op met Elisabeth Rubens, onze PR-medewerker die verantwoordelijk is voor pers- en influencertrips, via elisabeth.rubens@limburg.be.
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944