Instagram, hoe pak je dat aan?

maandag, 27 mei 2019

Online promotie via social media is cruciaal voor het succes van je logies. Maar welke content is relevant voor je bezoeker? En hoe pak je dat aan? Wij geven je graag wat inspiratie om met Instagram aan de slag te gaan.

Wat is een story?
Een story maakt je instagram interactief. Het verhaal blijft 24 uur op je pagina staan en geeft de bezoeker een blik achter de schermen van jouw logies. Je kan aan je story ook muziek, polls, gifs, vragen, quizzen of locaties toevoegen. Heb je veel beestjes rondlopen? Hoe gebeurt het voederen? Aan het bakken of kokerellen? Laat het zien.

Wat is een album?
Een album op je instagrampagina bundelt hoogtepunten uit je stories. Zo heb je een duidelijk overzicht van wat je aan de bezoeker wil laten zien. Je kan albums maken over wat er te doen is in de regio, wat voor ontbijt of kamers je aanbiedt, welk attracties er zijn, enz. Goede voorbeelden zijn visitgenk en winningdezwaen.

Wat willen mensen zien?
Eigenlijk is het heel simpel: bezoekers willen jóu zien. Vraag je af wat je wilt betekenen voor jouw gasten, wat jou onderscheidt van de rest en waarmee je kan uitblinken. Focus dus niet te erg op de vraag wát je doet, maar wel wáarom je het doet. Richt je je vooral op natuurbeleving? Trek dit dan door over heel je instagrampagina. Toon veel groen, zoek en maak foto’s van de groene omgeving, deel foto’s van outdoor activiteiten, enz.

Wat doe ik met kleuren?
Kleuren zorgen voor een verbindende factor. Heb je veel blauwe tinten in je logies? Gebruik dan blauw in de content op je instagrampagina. Het is belangrijk dat je pagina authentiek aanvoelt en visueel aansluit bij je logies. Kijk eens op de instagrampagina van nutchel_cabins en ballasthoeve voor inspiratie.

Wat doe ik met foto’s van gasten?
Hou in de gaten wanneer iemand een foto of video van je logies post. Reageer erop en deel ze op je instagrampagina via je verhaal of profiel (na goedkeuring van de gast). Leuk voor je gast én motiverend voor andere gasten. Hotelketens radissonbluhasselt en differenthotels doen dit erg goed.

Handige apps

  • Foodie: neem in een handomdraai de beste foto’s en video’s van voeding
  • VSCO: maak je foto’s mooier met fotobewerking
  • Insta Story: presenteer je story extra aantrekkelijk met voorgemaakte sjablonen
  • Highlight Cover: kies covers bij de hoogtepunten op je profiel

Wereldwijde inspiratie

 

Meer nieuws

Campagne ‘Herleef in Limburg’ in de spotlights

Onze campagne met Matteo Simoni kreeg - mede door een overweldigende media-aandacht - een ongekende boost. De website visitlimburg.be piekte als nooit tevoren! Achter de schermen werd er hard gewerkt...
Lees meer

Campagne ‘Herleef in Limburg’ in de spotlights

Lees meer

Gratis fietskaart voor elke Limburger

In het verlengde van onze Limburgse relancecampagne, waar Matteo Simoni het gezicht van is , willen we ook de Limburgers aan het fietsen en op onze gezellige terrasjes krijgen. Daarom krijgt iedereen...
Lees meer

Gratis fietskaart voor elke Limburger

Lees meer

Zomers genieten in Limburg

Het ultieme vakantiegevoel beleven? We hoeven het niet ver te zoeken! Met zijn 2.000 kilometer zalige fietswegen, wondermooie landschappen, gastvrije logies en fietscafés heeft Limburg alles in huis...
Lees meer

Zomers genieten in Limburg

Lees meer
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be