Service met een WOW-effect

Of je nu een bed & breakfast, een hotel of een vakantiewoning hebt: het is jouw service die een verblijf maakt of kraakt. Tegenwoordig betalen mensen meer voor een ervaring dan voor functionaliteit, zeker wanneer het aankomt op vakanties en weekendjes weg. Mensen moeten iets kunnen voelen bij hun verblijf en willen ervaringen opdoen. Het emotionele aspect speelt nu véél meer een rol dan vroeger. Kevin Strubbe vertelde er alles over tijdens inspiratiesessie over gastvrijheid. 

Wat verwachten gasten dan? Ze willen een volledige en correcte, gastgerichte service. Ze willen snel, professioneel en met een glimlach geholpen worden en verwachten een juiste prijs-kwaliteitverhouding. Daarnaast is het ook belangrijk om afwisseling en originaliteit te laten doorschijnen in een veilige en hygiënische omgeving. Veel criteria? Jazeker, maar we gaan nog een stapje verder.

Doe bovenop dit alles nog iets extra's. Iets onverwachts. Want dát is wat het WOW gevoel oproept en waardoor klanten niet gewoon klanten blijven, maar ambassadeurs worden. Deze ambassadeurs zijn erg belangrijk voor jouw logies. Ze maken fantastische reclame, zien sneller een foutje door de vingers en brengen input over hoe het nog beter zou kunnen. Allemaal erg waardevolle informatie dus.

Hoe gaan we voor dat WOW-effect? We beginnen bij het begin. Je beloften naar je klant toe waarmaken vormt alvast een goede basis. Daarnaast neem je de klant serieus. Goed omgaan met problemen en vragen is essentieel om een vertrouwensband te creëren. Vervolgens is er de persoonlijke service waardoor de klant zich belangrijk voelt. En wanneer je dit allemaal op orde hebt, dan ga je nog wat verder. De verrassing. En die zorgt dat klanten met een WOW gevoel terug naar huis keren.

Wow service