Online promotie

Websiteportaal visitlimburg.be

Met www.visitlimburg.be trachten we toeristen en Limburgers te inspireren, in vier talen, op desktop en mobiel. Dankzij de koppeling van de website met onze database van  toerismewerkt.be en de koppeling met de UIT-databank krijgen de bezoekers tal van tips toegereikt. Op deze manier wordt jouw toeristisch product duidelijk naar voor geschoven.

Een belangrijke functie in 2017 was dan ook bezoekers doorsturen naar de websites van de toeristische uitbatingen. Maar liefst 468.000 doorkliks werden er gegenereerd!

Sociale media

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit de moderne samenleving. Het spreekt dan ook voor zich dat Toerisme Limburg volledig inzet op kanalen als Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Pinterest en Google+. Voor de toekomst zal Toerisme Limburg haar sociale mediakanalen nog sterker gaan uitbouwen en nog sterker inzetten op het creëren van eigen, unieke content i.f.v. bestemmingspromotie. Daarbij zal er heel wat doelgericht geadverteerd gaan worden op Facebook, Instagram en Youtube. Hoe meer Limburg zichtbaar is op sociale media, hoe meer jij als toeristisch ondernemer hier voordeel uit haalt!

Bloggers & influencers

Bloggers en influencers zijn haast niet meer weg te denken in de moderne marketingstrategie van een toeristische bestemming. Ook Toerisme Limburg zet in op deze online experten om Limburg te promoten. Dankzij hen bereiken we een zeer relevant en doelgericht publiek. In samenwerking met partners ontstaan er zowel losse acties als doordachte thematische campagnes over heel Limburg. Zit je op Instagram? Zoek dan zeker eens op #altijdlimburg en ontdek de inspirerende foto’s van enkele van onze bloggers en influencers.

Limburg ambassadeurs

Toeristen voelen zich altijd erg welkom in Limburg. We staan overal bekend als een gastvrije bestemming. We merken dat zowel wij, maar vooral jullie en de vele trotse Limburgers echte ambassadeurs zijn voor onze provincie. Dit concept hebben we nu ook online doorgetrokken! Via een online ambassadeursprogramma vragen we feedback en inbreng aan onze ambassadeurs. Daarnaast creëren we dankzij deze ambassadeurs een uniek concept: online mond-tot-mond reclame. Hierdoor stijgt het algemene bereik exponentieel op sociale media.

Online vindbaarheid

Onze website is reeds erg druk bezocht. Met meer dan 1,2 miljoen bezoeken per jaar inspireren we heel wat potentiële toeristen en verwijzen we hen door naar jullie, onze partners! Om nog meer potentiële toeristen te kunnen bereiken zetten we ook stevig in op advertentiecampagnes in Google. Met deze campagnes trachten we toeristen in hun online zoektocht te ‘onderscheppen’ en via advertenties te overtuigen. Het uiteindelijke doel: meer toeristen in contact brengen met onze partners.

Nieuwsbrieven & online communities

Zowel jullie, onze partners, als de toeristen en Limburgers informeren we maandelijks (meerdere malen) via een nieuwsbrief per mail. Hierin lichten we interessante actuele themaverhalen uit en staan er ook steeds enkele partners in de kijker. Om de online consument nog beter op zijn wensen te bedienen gaan we in de toekomst ook toewerken naar thematische nieuwsbrieven. We weten ondertussen van heel wat contact hun interesses. Hierdoor kunnen we online groepen creëren en hen nog meer ‘informatie op maat’ gaan aanleveren.