Ambassadeursmarketing: neem de vlucht vooruit

01/02/2018 - 10:30

In een vorig artikel gingen we in op de veranderingen die Facebook binnenkort gaat ondergaan, en de gevolgen hiervan voor online marketing. Enkele belangrijke conclusies waren:

  • Zet in op goede content die inspireert en interactie uitlokt.
  • Streef niet enkel naar tevreden gasten, maar naar enthousiaste gasten. Die zullen immers uitgroeien tot echte ambassadeurs van je uitbating.

Toerisme Limburg vzw neemt hier de vlucht vooruit en gaat in 2018 veel meer focussen op ambassadeursmarketing.

Hoe pakken we dit aan?

  1. We zetten in op een nieuwe website (2018) waar Limburgers en fans van Limburg zullen worden uitgenodigd om zelf hun reis samen te stellen. Deze kunnen ze daarna delen via hun sociale media. Dit is een voorbeeld van authentieke content, die op Facebook hoger getoond zal worden  dan berichten van bedrijven.
  2. We zetten in op een gespecialiseerde tool voor het identificeren van Limburg-fans. Via deze tool treden we met hen in dialoog, vragen we hun mening, en stimuleren we hen om content te delen via hun eigen sociale mediakanalen. Ook dit vergroot de zichtbaarheid.

Beide maatregelen worden nog verder uitgewerkt en toegelicht in de komende maanden. Zo vangen we de wijzigingen op Facebook op en keren ze in ons voordeel. Door je uitbating in te geven op toerismewerkt.be, en deze te voorzien van kwalitatieve teksten, foto's en video's, maar ook door deel te nemen onze campagnes uit de catalogus, geniet je als partner mee van deze voordelen.