Met Gast vertellen we het verhaal van Limburg: authentiek en gastvrij. Wat begon als een printmagazine groeide intussen uit tot een volwaardig merk dat ook online sterk aanwezig is. Via gerichte digitale campagnes zetten we het magazine én de verhalen erachter extra in de kijker, zodat Gast steeds meer mensen bereikt en inspireert. De combinatie van een sterk offline product en een slimme online aanpak werpt duidelijk zijn vruchten af: zowel de zomer- als de najaarscampagne zorgden voor een stevige groei van onze community en een groter bereik voor het Limburg-verhaal. 
Afgelopen zomer brachten we voor het eerst een zakformaat uit van Gast magazine: de Gast zomerpocket. Om de inspiratiegids in de markt te zetten liepen er tussen 9 juni en 17 augustus advertenties op Google, Meta, Ads & Data. Ook via de B2C nieuwsbrief en met een advertentie in De Zondag (zowel in Vlaanderen als in Nederland) promootten we de zomerpocket. In de verschillende beeld- en videoadvertenties richtten we ons op fietsers, wandelaars, gezinnen en vriendengroepen. Zo kwam er een 'tip van de redactie' aan bod, brachten we een fietsroute in beeld en deelden we een recept van The Messy Chef. Doel van de campagne? Zoveel mogelijk downloads van de digitale versie. Met deze sterke mix aan kanalen en boodschappen overschreden we ruim onze doelstelling van 10.000 unieke downloads. Uiteindelijk klokten we af op meer dan 11.000 unieke downloads. 
Daarnaast voerden we van 18 augustus tot 28 september campagne om het lezersaantal van Gast verder te laten groeien. Met beeld- en videoadvertenties op Google en Meta brachten we de covers en verschillende reportages uit de najaarseditie onder de aandacht. Onder andere het avontuur van Wouter Deboot en de inspirerende langeafstandswandelingen kwamen aan bod. Deze aanpak wierp duidelijk zijn vruchten af: na afloop mochten we meer dan 3.700 nieuwe abonnees verwelkomen in de Gast-community. Beide campagnes tonen aan dat de combinatie van inspirerende content en een gerichte multichannelstrategie werkt. Zo blijft Gast een krachtig instrument om Limburg te beleven én te delen, met een steeds groter publiek.
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944