Maak het goed in Limburg

donderdag, 18 maart 2021

Het aanbreken van de lente is ook het startschot van een nieuw toeristisch seizoen. Gelukkig gaan Limburgers bij tegenwind harder trappen. En dat doen we samen! Samen met de partners, met Visit Limburg, de provincie Limburg … en met Matteo Simoni. Opnieuw is hij het gezicht van de nieuwe nationale promotiecampagne. Onder het motto ‘Maak het goed in Limburg’ maakt hij een roadtrip op de fiets door Limburg.

Zijn authenticiteit en liefde voor Limburg maakt van Matteo Simoni, de perfecte ambassadeur van onze provincie.” aldus Igor Philtjens, voorzitter van Visit Limburg. “De voorbije campagnes werden ontzettend goed onthaald en leverden ook mooie resultaten op. We danken onze partners voor het vertrouwen en blijven hen ondersteunen. We gaan op de ingeslagen weg verder.”

Nationale promotiecampagne
We trappen onze bestemmingspromotiecampagne af met maar liefst 250 billboards verspreid in Vlaanderen tot de zomer. Verder verschijnt vanaf 18 maart onze nieuwe 30” videospot op Eén, VTM en TVL. Vanaf eind april vullen we dat aan met de 7” spot vlak voor het Weer! Bovendien plaatsen we in print vanaf 26 maart maandelijks een volledige pagina in Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen, De Standaard en Het Nieuwsblad. Daarmee bereiken we telkens 2.4 miljoen lezers.

Ook online blijven we gedurende de lente en zomer sterk inzetten via VTM Go (1.3 miljoen expressies), hln.be homepage (2 miljoen expressies/dag), hln.be in je buurt (4 miljoen expressies/dag) en het Mediahuis (2 miljoen expressies). Ten slotte verzekeren we via Google en social mediakanalen continue aanwezigheid via mooie doelgerichte (remarketing) content. 

Limburg Vakantiespecial
We lanceren ook een gloednieuwe Limburg Vakantiespecial Lente-Zomer. Dit magazine omvat maar liefst 90 pagina’s inspiratie voor een geslaagde lente- en zomervakantie in Limburg. In het najaar volgt de Limburg Vakantiespecial Herfst-Winter. Met twee specials verspreid over het jaar zijn we flexibel en spelen we kort op de bal.

 

De lezers van Goed Gevoel en Libelle krijgen deze special als bijlage bij hun magazine. Ook bij onze partners kan je een gratis exemplaar bemachtigen. Een digitale versie van de Limburg Vakantiespecial Lente-Zomer lees je op www.visitlimburg.be.  In totaal worden er ruim 370.000 exemplaren verspreid.

Ondersteun onze campagne
Wij hebben een Facebookkader ontworpen dat je op jouw Facebookprofiel kan plaatsen. Zo verspreiden we samen onze 'Maak het goed in Limburg' campagne nog verder via sociale media

Maak het goed, een hartverwarmende slogan om al onze gasten vanaf nu letterlijk welkom te heten.

Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be

BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944