Doe de Limburg-combo was een succes

woensdag, 02 oktober 2024

Afgelopen zomer hebben we met de campagne ‘Doe de Limburg-combo’ een breed publiek van zowel Vlamingen als Nederlanders warm gemaakt voor een trip naar Limburg. De campagne bood kant-en-klare combinaties van activiteiten aan, die een perfecte balans waren tussen inspanning, ontspanning en verfrissing. Natuurlijk waren lezers ook vrij om zelf hun ideale combinatie samen te stellen, zodat er voor iedereen wat wils was.

De campagne liep gedurende 8 opeenvolgende weekenden met een vaste rubriek in De Zondag, goed voor een bereik van zo'n 150.000 lezers per editie. De offline campagne werd aangevuld met een sterke online aanwezigheid via Google en Meta (Facebook en Instagram). Dit zorgde voor een indrukwekkend bereik. Via Meta bereikten we zo meer dan 977.000 Vlamingen en Nederlanders. De online advertenties werden in totaal meer dan 6,5 miljoen keer weergegeven, waarvan ongeveer 60% in Vlaanderen. Dit leidde tot bijna 140.000 klikken naar visitlimburg.be, waar bezoekers inspiratie konden opdoen voor hun eigen Limburg-combinatie.

Met een gemiddelde doorklikratio van 2% is duidelijk dat de campagnecontent goed aansloeg bij het publiek en er een grote interesse was in de aangeboden combinaties. De campagne wist zowel in Vlaanderen als in Nederland een breed publiek te inspireren om Limburg als de ideale zomerbestemming te ontdekken.

Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be

BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944