OP KOERS RICHTING VLAANDEREN FIETSVAKANTIELAND

23/05/2018 - 14:15

Nieuw digitaal B2B-platform ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’ reikt fietsvakantiemakers content op maat aan

Een sterk imago als fietsvakantieland, meer boekingen én extra omzet voor de lokale ondernemers: dat is het opzet van het project ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’ van de vijf Vlaamse provincies. Met behulp van een gloednieuw digitaal platform stellen vakantiemakers in België en Nederland voortaan makkelijk zelf aantrekkelijk fietsarrangementen samen. Via netwerkmomenten stimuleren de vijf Vlaamse provincies de samenwerking tussen alle betrokken partners. Toerisme Vlaanderen zet voor het nieuwe fietsvakantieaanbod haar expertise in voor een ambitieus promotieplan in binnen- buitenland.

Fietsvakanties die de toppers en troeven van een regio in de kijker zetten winnen aan populariteit. Met het project ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’ willen de 5 Vlaamse provincies het Vlaamse knooppuntennetwerk uitbouwen als topbestemming voor de meerdaagse vakantiefietser. Dit moet resulteren in een groter aanbod aan fietsvakanties en een stijgend aantal boekingen.

Met de lancering van het B2B-platform ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’ komt het project op kruissnelheid. Het platform biedt touroperators en andere vakantiemakers de bouwstenen om makkelijk een gevarieerd aanbod te ontwikkelen. Als kapstokken gebruikt het platform 3 sterke thema’s: Bier, Vlaamse meesters en Vlaamse toppers. Het nieuwe aanbod zal zowel door de 5 provincies als door Toerisme Vlaanderen gepromoot worden.

Het B2B-platform werd tijdens een netwerkmoment op 15 mei in Antwerp Expo voorgesteld. Samenwerken en knowhow delen zijn cruciaal voor het slagen van dit project. De netwerkmomenten van ‘Fietsvakanties in Vlaanderen’ bieden hiervoor een prima gelegenheid.

Projectcoördinator: Sjantal Sillius, Toerisme Provincie Antwerpen
Projectmedewerker Limburg: Jan Pirard, Toerisme Limburg