Limburg zet verder in op het zakentoerisme

30/01/2019 - 10:00

In 2016 zijn de eerste stappen gezet om Limburg te promoten als bestemming voor zakelijke groepsbijeenkomsten zoals vergaderingen en congressen. We doen dit onder de naam Belgian Limburg Convention Bureau (BLCB), weliswaar een afdeling binnen Toerisme Limburg, maar het is een initiatief van Toerisme Limburg en de drie steden Hasselt, Genk en Lommel.

Toerisme Limburg en deze drie steden zorgen jaarlijks voor een budget waarmee de werking gefinancierd  wordt. Zo worden er sales drives en site visits georganiseerd, vakbeurzen bezocht en trainingen georganiseerd. Al deze activiteiten leiden tot zakelijke aanvragen voor Limburg.

Het BLCB richtte zich in de eerste drie jaren op zowel de corporate vergadermarkt als de associatie congresmarkt. Nu is er een duidelijke focus op het aantrekken van internationale associatiecongressen door het BLCB.  Dat betekent dat we de speerpunten en de actoren van de Limburgse kenniseconomie inzetten om congressen te werven. De kennisspeerpunten waar het BLCB op inzet zijn LifeTech, HighTech, Energy en Creative & Innovative Industry.

Waarom het BLCB dit doet en hoe ze dit doen, lees je in het Sales & Marketingplan 2019