Eerste hulp bij negatieve berichten op social media

maandag, 11 december 2017

Limburg Startup bundelde onlangs een aantal tips om om te gaan met negatieve reacties op sociale media.

De belangrijkste tips op een rijtje:

  • Verwijder nooit klachten! Dit straalt negatief af op je uitbating en helpt de gast niet verder.
  • Reageer zo snel mogelijk. Zo kan je het vertrouwen van de gast winnen.
  • Communiceer op een emphatische manier. Niet te onpersoonlijk dus. Luister en bied je excuses aan. Zorg voor een goede opvolging.
  • Hou het privé. Communiceer via een mailadres of telefoonnummer.
  • Communiceer op een persoonlijke en informele manier.
  • Leg je aanpak vast in een strategie, en zorg dat al je werknemers deze ook volgen.

Meer weten? Het volledig artikel lees je hier.

 

Meer nieuws

Inspiratiesessie gastvrijheid: een ‘helpful’ overzicht

Tijdens een van de sessies van het professionaliseringstraject voor kleinschalige logies komt Kevin Strubbe van Horeca Vorming Vlaanderen langs als coach van dienst. Met praktijkvoorbeelden toont hij...
Lees meer

Inspiratiesessie gastvrijheid: een ‘helpful’ overzicht

Lees meer

5 Instagramtips waarmee jij aan de slag kan

Op maandag 12 en dinsdag 13 december verwelkomden we 42 partners voor onze eerste workshopreeks Instagram voor toeristische ondernemers. Onder begeleiding van experte Sofie Smulders doken we in...
Lees meer

5 Instagramtips waarmee jij aan de slag kan

Lees meer

Instagram werkt! Verbind met jouw doelgroep in 10 video's

Instagram werkt! Maar liefst 5 miljoen Belgen hebben een profiel op het socialemediakanaal en daarom kan je met jouw uitbating niet achterblijven. Weet je niet goed hoe er aan te beginnen? Experte...
Lees meer

Instagram werkt! Verbind met jouw doelgroep in 10 video's

Lees meer

Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be

BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944