BLCB zet verder in op kennissectoren

29/11/2017 - 11:45

BLCB – een initiatief onder de koepel van Toerisme Limburg vzw dat het zakentoerisme in onze provincie promoot en ondersteunt – zal vanaf nu extra inzetten op de kennissectoren van Limburg om zo meer associatiecongressen aan te trekken. Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme en voorzitter van Toerisme Limburg vzw: “BLCB kan amper één jaar na zijn opstart al mooie cijfers voorleggen, met dit jaar zelfs al een verviervoudiging van het aantal leads voor de toeristische partners ten opzichte van vorig jaar. Maar we blijven denken in groeimogelijkheden."

BLCB zal onder meer sales drives en fam trips organiseren en ook actief deelnemen aan beurzen om het congrestoerisme naar onze provincie te promoten. Vanaf vandaag is er alvast een BLCB-team actief op de stand van Visit Flanders op de beurs IBTM Barcelona. In binnen- en buitenland zal Limburg getoond worden als ideale locatie voor MICE in het algemeen en associatiecongressen in het bijzonder.

Om de campagne extra kracht bij te zetten, werd er een nieuw campagnebeeld ontwikkeld. Een beeld dat vernieuwing oproept, dat ‘Reinventing is our nature’ uitstraalt, en natuur en ruimte laat zien. Daarvoor werd samengewerkt met kunstenaar Koen Vanmechelen. Die werd wereldwijd bekend met zijn 'Cosmopolitan Chicken Project' en opent midden 2019 La Biomista, een atelier en stadsboerderij op de mijnsite van Zwartberg. Het opvallende campagnebeeld toont Vanmechelen in de zelfgemaakte kippenjas die hij draagt bij performances over de hele wereld. Het toekomstige wellnesscomplex Elaisa in het natuurlijke Terhills vormt het decor voor de foto. In het beeld komen innovatie en natuur op een bijzondere manier samen.

Meer info: www.BLCB.be

Het volledige persbericht kan je hier lezen.